Betaalbare merken zijn uitverkocht en een warme handdruk is plots gevaarlijk

Rachab is een vrouw van zestig die nu twee jaar zelfstandig woont. Voor de coronacrisis uitbrak, was Rachab actief in de cliëntenraad van VBSCW. Deze vergaderingen kunnen nu niet meer plaatsvinden.

Rachab schrijft dat het hamsteren in winkels ervoor zorgt dat zij niet langer de voor haar betaalbare merken kan kopen in de supermarkt. Ze verplaatst zich in de winkelbedienden die nu vast veel frustraties van klanten over zich heen krijgen. Ook vindt ze het naar dat het geven van een handdruk, zo’n warm gebaar van medemenselijkheid, plots gevaarlijk is geworden:

“zoals het ervaren in de winkkel of beter gezegd in de suppermakten .,.
de suppermarkenten lopen leeg.,bepaalde pructen zijn uitverkocht.
dat betekent dat je of zonder moet blijven of andere merk moet nemen.
merk die je normaal niet gebruik. en dat is  duurder merk. dan moet meer geld uitgeven. vooral als je een klein budget heb. dat is onverwacht ervaring.
ik vraag me af hoe zou de personeel  zich daarbij voelen, als er steeds gevraagd wordt is dat en dat product niet en nee moet zeggen..dat zou wel een beetje vervelend zijn en teleurgestelde gezichten, geiriteerd. dat is wel een vervelende ervaring.
ook verzorginghuis en ziekenhuizen.openbare gelegenheiden. zoals apoteken huisartsen bezoeken behandeld je met geen handdruk te geven.en iets aannemen uit handen van verzorgenden kan niet het moet neergelegd worden..
het is een nare ervereing geld zeggen ze tegen jouw leg neer ,het is net als je beschuldig wordt dat jij die virus heeft.
en de bewaking die deur moeten bewaken extra werk hebben iedereen om te leiden.mag niet naar binnen.anders via een sorry een andere duer gaan.
dit heb ik deze laatste twee weken ervaren met de corona virus die verder gaat met besmetting van steers meer mensen. iedereen hoop het dat het snel voorbij gaat. ik wil ook snel naar buiten mijn gewoone dingen doen, werken, samen bijeenkomsten gewoon bezoeken zoals de clieentenraad vergaderingen bezoeken en noem maar op.”

VerhaalperMens wil de stemmen laten klinken zoals ze bedoeld zijn. De verhalen spreken voor zich. Daarom kiezen we ervoor om de ingezonden teksten niet aan te passen of te redigeren. Wel voegen we aan elke bijdrage een samenvattende inleiding toe.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *